Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2011 14:26 - Безпогрешен
Автор: jwk Категория: Изкуство   
Прочетен: 3034 Коментари: 10 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Всъщност това се случи много отдавна. И не бях готов за него. Така или иначе всичко останало е в мъгла. И прекрасната френска компаньонка чието име отдавна съм забравил и улиците на Париж, които са невзрачни в сравнение със съдбоносната среща.

- На теб не ти трябва любов. Няма да ти дам червена роза. На теб не ти трябват пари – няма да ти дам монета. Виж ако ти ми услужиш с малко пари ще ти кажа точно това с което ще се занимаваш цял живот.

Погледнах към човека, който ми говореше и видях циганин със златни зъби и цигулка.

- Какво ще си купиш с парите?

- Цигари. Много съм беден. Но бъдещето е моята стихия. Мога да ти кажа всеки детайл от живота ти. Но и ще те излъжа за да не можеш да го промениш.

- Моля?! Такива шарлатани като теб има хиляди. Ще ти дам една от моите цигари и ще трябва учтиво да те помоля да се разкараш.

- Знаеш ли, там откъдето идвам всички стоят зад думите си. Ти ще бъдеш шарлатанин в това с което ще се занимаваш. Хората ще ти вярват, а за теб това ще бъде просто игра. Ще лъжеш посредством професията си. Ще сменяш одежда, но пак ще си скучен, а краят ти няма да бъде величествен, защото самият ти ще бъдеш разкаран от мястото което си мислиш, че заслужаваш да заемаш.

Тук усетих нещо необичайно...

- Какви ги говориш?! Познавам ли те?

- Ще ме опознаеш и само за мен ще копнееш. Дори жените ще пренебрегнеш и то само заради самия мен.

- Всичко е ясно. Разбрах те отлично! Вие циганите сте народ артистичен. Как само ме убеди... Приятел трябва да се пробваш в театъра. Умееш да влизаш в роля.

- Щом се налага. Умея. Хайде дай ми пари за цигари. Много съм беден.

- Добре. Ето...

- Благодаря ти. Мога ли да отнема малко от времето ти? Да изпушим по една цигара заедно. Или съм прекалено нищожен пред това в което ще се превърнеш.

- Виж сега, не те знам какъв си, но престани да ми говориш с гатанки. В нищо не смятам да се превръщам. За първи път съм в чужда страна като турист и откривам, че тук, във Франция, хората са много странни.

- Веднъж в живота си посети Мадрид. Там е твоята душевна аура. Изкуството...

- Нали каза, че ще бъда шарлатанин в професията си? За мен това означава, че ще бъда адвокат или някакъв политик... Ама и ти си един ясновидец...

- Виж колко си близо... Наистина ще бъдеш адвокат. Мой. Личен. Един от многото.

- Усещам, че леко ме занасяш, а не би трябвало. Дадох ти пари за цигари... Защо се гавриш с мен?

Спомням си какво си мислех тогава... Светът наистина е многообразен и има хора всякакви. Големият град ги мачка и те желаят да изпъкнат като се правят на интересни и уникални. Този не бе по-различен.

- Ще запомниш тази среща, повярвай ми... Професията ти ще бъде Лъжец, а сам себе си ще считаш за поет. Ще ти дам три неща... Три символа определящи най-точно това, което ще бъдеш. Първото е квадрат. Той символизира това, че сам ще си поставиш рамки, които никога не ще добият развитие и няма да се трансформират в нещо друго. И не само... Ти сам ще влезеш в квадрата заобиколен от стени. Ще спра дотук защото не желая да ти споделя дали твоите стени ще издържат или ще се пропукат. Другият символ е цигулка. Ще свириш музика защото да композираш е твоята съдба. Ще имаш почитатели точно толкова колкото да свириш на улицата и да молиш за цигари туристите. Третият символ е огледало в което никога няма да имаш смелостта да се погледнеш защото много добре знаеш как изглеждаш в очите на другите... Другите ще те накарат да се погледнеш и ще плащаш за това което не си направил и това което си направил, но най-важното е, че ще плащаш... Има и четвърти символ, но той не е от моята компетенция и никой не ми дал право да ти споделя какъв е той.

Всичко казано от него ме накара да остана с отворена уста.

- Вземи цигулката. Не че не мога да свиря. Бях при теб по работа. Сега също имам такава. Всъщност винаги имам. Аз знам твоето бъдеще, но не и своето.

Ето ме сега... Не се считам за композитор, но пиша музика и някои хора ми казват, че се справям добре. Винаги има един такъв лек фалш, който ме поставя в ролята на Лъжец, но ви уверявам, че в това да бъда добър поет съставяйки нотите влагам цялата своя същност.




Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chinaware - Адашче,
25.10.2011 16:02
Много ме заинтригува историята. Безпогрешен разказвач си.
Има два три варианта кой е бил златозъбия циганин :)
Чета те с интерес, рядко коментирам.
Благодаря !
цитирай
2. jwk - chinaware
25.10.2011 17:44
Здравей! :) Добре дошла! :) Носиш прекрасно име. Въпрос на вяра у индивида е кой се е скрил зад образа на циганина. За мен няма никакво съмнение коя е въпросната Личност. Сама можеш да прецениш по написаното от мен досега. Позволи ми да ти задам един личен въпрос... Ти в какво(кого) вярваш? Всъщност не изисквам отговор, но може да се приеме, че и двата варианта за които споменаваш са валидни. Благодаря за коментара. Лека вечер! :)
цитирай
3. magicktarot - Много ми хареса, поздравления за историята! :)
25.10.2011 18:29
Често се изкушавам да мисля, че такъв тип "цигани" са някаква част от самите нас - материализирана по неведоми пътища... :) Но съвсем материална...
цитирай
4. jwk - magicktarot
25.10.2011 19:05
:)) Здравей! :) Присъствието ти като коментиращ в мой постинг говори за качеството му. Накратко... Щом ти си тук това означава, че съм написал нещо стойностно. Може ли една шега? ;) Думата 'изкушавам' е леко неподходяща и ти сама знаеш защо... :) Относно тези хора за които споменаваш... Носители на божественото. Има ги... Изумително е как успяват да се справят с отговорности и тежести непосилни на няколко човека взети заедно. Даже тук в блога познавам такива. Благодаря ти! :) Много ценя твоите коментари! Лека вечер! :)
цитирай
5. magicktarot - 4. jwk , благодаря ти за високата оценка! караш ме да се изчервявам!:))))
25.10.2011 19:27
Аз, знаеш, чета почти всичко твое, но не винаги имам време и възможност да коментирам... :)
Разбирам какво имаш предвид с "изкушавам"..:) Да уточня и моята мисъл-наблюдение - ти си я възприел по съвсем различен начин - приемаме, че литературният герой си ти - този "циганин" е част от тебе, която се е материализирала така, че твоето ежедневно съзнание го възприема като отделен човек и личност... А това всъщност е проявление на твоя СвръхАз...:) Ти, по необяснени от съвременната наука пътища, си успял да прекрачиш Оттатък, като си запазил и връзката "тук и сега"...

А за носителите на Божественото - има ги, и аз съм убедена... Дори подозирам, че всички са такива...:)
цитирай
6. jwk - magicktarot
25.10.2011 19:53
:) Я дай да те видя в скайп как се изчервяваш. ;) Малко ми е трудно да боравя с психологически термини и способи. Прочетох няколко пъти написаното... Идеята ми се различава от това което си написала. Много по-опростена е. Може ли още една шега. ;) Думата 'подозирам' е някак конспиративна. Значи има съмнение... :) Не. Радвам се когато присъстваш тук. Мислех си, че съм те изгубил. Поздрави! :)
цитирай
7. magicktarot - Никакво изгубване! :))))
25.10.2011 22:08
Знам, че идеята ти се различава от моята интерпретация...:) Но в това е силата на хубавия текст - да е многопластов, както е модерно да се казва "у блого"...:)))

За подозирам и съмнение - шега, шега, ама наистина се съмнявам - не съм 100% убедена...:))))) Надявам се да стана...

П.П. Виж как по една дума може да те "разконспирират" !!! ... ;) Ще внимавам повече май занапред...:)))
цитирай
8. ami - ...
26.10.2011 13:11
Незнам защо ми напомни , че отдавана врънкам един приятел уебдизайнер да ми нарисува аватар - ангелче със златен зъб ;)
Ако този герой не беше поне една доза лъжец, как щеше да разказва толкова завличащо..:)
а по отношение на многоликостта и фалша..това често съставлява вътрешния свят на някого..и парадокс, ама в това си е най - истински(по мои наблюдения )
:)
цитирай
9. jwk - ami
26.10.2011 14:31
Здравей! :) Къде се изгуби? Най-редовния ми коментатор се срина по рейтинг. :) Имаш дарбата да пишеш толкова завъртяно, че понякога, четейки те се чувствам като в лабиринт. И няма изход... :) Благодаря ти за оценката и комплимента. Винаги си добре дошла при мен! :) Поздрави! :)
цитирай
10. ami - Е, хубава работа!;)
27.10.2011 00:55
аз съм се била изгубила(хич да не в някой от лабиринтите си;D)..Теб те нямаше. И ако искаш да знаеш имат изход(и) - проверено е:р За рейтинга никак не ми е тревожно, важното е, че имам някаква дарба :D Благодаря ти за гостоприемството, и ти се чувствай така:)Красиви сънища ти желая!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jwk
Категория: Забавление
Прочетен: 408397
Постинги: 136
Коментари: 613
Гласове: 12558
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол