Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2010 11:07 - Светлина
Автор: jwk Категория: Изкуство   
Прочетен: 4596 Коментари: 18 Гласове:
15



                                         Предисловие   Обичайте без да очаквате ответна обич. Подарявайте без да очаквате благодарности. Тези които не ви разбират и гледат да ви използват са нещастни. Съжалявам ги. Да си поставиш за цел да радваш хората е трудна мисия. Трябва да ги опознаеш. Понякога цял живот не стига за да разбереш кое е добро за един човек. За това са нужни квалифицирани умения. Затова и станах психолог. Но има едно момиче заради което се отказах от професионалната си кариера. Дъщеря ми Ема. Ще ви разкажа една история. Съвсем обикновена. За мъката, за надеждата, за светлината…   Дъщеря ми Ема се роди сляпа. Тя беше второто ни дете. Аманда- съпругата ми не можа да приеме недъга на Ема. Сякаш някакво проклятие обзе семейството ни. Почнаха караници за дребни неща, проява на нерви, обиди. Стигнахме дотам, че изричахме думи като “ Нас нищо не ни свързва”, “ Чудя се защо се оженихме”. Веднъж видях как Аманда плачеше и повтаряше “ Защо на мен Господи, какво съм направила за да заслужа това наказание “. Скоро се разведохме. Илейн- по-голямата ни дъщеря заживя с майка си, а Ема с мен. За мен Ема не беше просто мое дете или човек за който да се бориш е загубена кауза. За мен тя бе избраница на Бога заради страданията, които щеше да понесе и двойно по-големите усилия, които трябваше да положи за да оцелее. За мен бе чест да бъда до нея. За мен бе чест като медик да помагам на такива хора. Докато беше малка Аманда ми помагаше финансово и въпреки това живеехме в бедност. Когато Ема порасна започнах да пиша статии за различни специализирани списания по психология. Така бях у дома до нея и същевременно припечелвах нещо. Опитах се да я вградя в колектив, но сгреших. Тя не желаеше да общува с хора които са с недъзи. Мисля че бе взела от майка си гордостта и високомерието. Предпочиташе да се усамотява и да чете книги по Брайловата азбука. Възхищавах й се на търпението и се гордеех с нея. Сега разбирам колко съм грешил. Не слушаше музика като повечето слепи. Седеше на тъмно в стаята си и четеше. Не мога да си простя, че й давах достъп до книги неподходящи за нейната възраст. Но единственото което я караше да се радва бяха книгите които й носех. Тогава се случи нещо което ме накара да се зарадвам. Тя реши да се запише на бойни изкуства. Избра джудо. Това бе добре, щеше да излезе от тъмната стая и да опита да се вгради в обществото. Не знаех подбудите й, но сега се сещам за един разговор който проведохме и на който не обърнах внимание. -         Татко ти вярваш ли в Бога? -         Вярвам в добродетелите които са в основата на християнството. -         Защо след като Бог е толкова милосърден е създал един толкова несъвършен откъм страдания свят? Прочетох цялата Библия и на него се приписват какви ли не положителни качества. -         Ще ти кажа че абсолютно всяко мъчение, страдание или болка имат смисъл. Нали четеш Ницше “ Всичко което не ме убива ме прави по-силен “ -         А ако Бог не този който е описан в Библията? -         Какво имаш предвид? -         Мисля че той е един жесток тиранин, който обича да си прави шеги с хората които взимат живота насериозно, а той се смее че сме толкова наивни да разчитаме на него. Точно затова подлага хората които вярват най-силно в него на най-тежки изпитания, защото всъщност ги ненавижда и смята за пълни глупаци. Мисля че те не са му интересни защото света е пълен с глупаци вярващи в него и всички те ще бъдат бедни, нещастни и мачкани. Интересни са му тези които не вярват в него. Той мечтае преуспелите и великите да му се поклонят. Той е обикновен човек. Тогава си помислих че цитира някоя книга. Всичко което тя каза беше сбъркано и бе абсолютно богохулство. Знаех че чете прекалено много Ницше и че се възхищава на Хитлер. Знаех че обича да чете за Холокоста и го считаше за брилянтно дело. Но аз съм глупак. Ето, признавам си. Не обръщам внимание на лошото в хората. Винаги съм вярвал, надявал съм се, че доброто в човека побеждава. Забравих този разговор. След известно време Ема започна да се изгражда като много борбена личност. Джудото я направи много твърда. Въпреки слепотата й тя проявяваше точна координация и усет за победа над противника си. Участва на няколко турнира по джудо за хора с увреждания. Донесе сребърен медал, но никак не бе доволна от това отличие. -         Ема Хърбъртс не е човек за второ място. – казваше тя. Скапваше се от тренировки. Телосложението й вече бе като на мъж. Тогава се случи това което може би бе предопределено. Доколкото разбрах от полицията на път за вкъщи около 8 часа вечерта през зимата след тренировки Ема се прибирала към вкъщи. Три момчета на по 18 години започнали да я бият без причина, просто заради удоволствие. Не разбрали на какво са попаднали, Ема начупила едното от тях по лицето до неузнаваемост и счупила ръката на другото, но третото извадило нож и почнало да я ръга в корема. Преди тя да падне от пробожданията с нож му бръкнала в очите с палец и два пръста- среден и показалец и след това стиснала юмрук. Повикаха ме когато тя беше вече починала. Лекарите ми казаха, че говорела нещо за светлината която за първи път виждала. Мислела си че е прогледнала. Плачех… Светлината е сянката на Бога- беше казал някой. Тя я беше видяла. Беше умряла щастлива. В това вярвам аз.     


Тагове:   светлина,


Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sexsi - Задръж до тук, че неможем да ти на...
10.03.2010 16:24
Задръж до тук, че неможем да ти насмогваме с четененто!
цитирай
2. priqtel12 - Аз също вярвам, че доброто в човека винаги побеждава.
10.03.2010 20:43
Хареса ми написаното....
Поздрави!
цитирай
3. jwk - sexsi
11.03.2010 11:53
:) Готин коментар.
цитирай
4. jwk - priqtel12
11.03.2010 11:56
Благодаря. :) Аз не съм толкова вярващ, че доброто побеждава. Винаги обаче се надявам да победи.
цитирай
5. yuliya2006 - ПРИЯТЕЛЮ, ОТНОВО МНОГОПЛАСТОВО, ...
11.03.2010 21:38
ПРИЯТЕЛЮ, ОТНОВО МНОГОПЛАСТОВО , ЯРКО И ПОКОРЯВАШ!
В ЕДНА ЖИТЕЙСКА ТРАГЕДИЯ ТЪРСИШ ИСТИНИ ЗА ЖИВОТА, ЗА БОЛКАТА, ЗА ЩАСТИЕТО, ЗА ВОЛЯТА!
ВСЕКИ ЕДИН ОТ НАС ГИ ЗАДАВА В ЖИВОТА СИ И ПИТАМЕ, ТЪРСИМ...
АКО ПОГЛЕДНЕМ ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ ПРЕЗ ОЧИТЕ НА ДАО ДЪ ДЗИН ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 2500 ЩЕ ВИДИМ ЧЕ ТУК Е АДА НА ВСЕЛЕНАТА, ПРОСТО ИЗПРАВИТЕЛЕН ДОМ И НИ СЕ ПРАЩАТ ИЗПИТАНИЯ И НИ ПРОВЕРЯВАТ И СЕ УЧИМ И МОЖЕ БИ САМО ТАКА МОЖЕМ ДА ГО ПРОУМЕЕМ ЖИВОТА... КАТО БИТКАТА МЕЖДУ ДОБРОТО И ЗЛОТО В НАС, ОКОЛО НАС...

БЛАГОДАРЯ ТИ ПРИЯТЕЛЮ И ПАК ЩЕ КАЖА НЕВЕРОЯТЕН СИ..ПРОСТО УНИКАЛЕН ТАЛАНТ
И ЩЕ ЗАВЪРША С ТОВА КОЕТО ЗАПОЧВАШ..ЗА ЛЮБОВТТА ОНАЗИ БЯЛА ЕНЕРГИЯ КОЯТО РАЗДАВАШ И РАЗБИРАШ ЧЕ ТОВА Е ЕДИНСТВЕНОТО РЕАЛНО НЕЩО В ТОЗИ ЗЕМЕН СВЯТ..ЕДИНСТВЕННО РЕАЛНО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
6. priqtel12 - А трябва да си! То винаги побеждава, макар и да закъснява малко повече понякога.....
11.03.2010 22:19
jwk написа:
Благодаря. :) Аз не съм толкова вярващ, че доброто побеждава. Винаги обаче се надявам да победи.


Но и надеждата също е хубаво нещо.
Лека нощ!!!
цитирай
7. jwk - yuliya2006
13.03.2010 07:14
Благодаря ти. :) Твориш посредством коментар. Страхотна си! :)
цитирай
8. jwk - priqtel12
13.03.2010 07:21
Не искам да философствам, но ще го направя. В моя случай когато надеждата угасне се оставям на смирението. А всъщност наистина си права за закъснението. За съжаление обаче щом закъснява значи нещо не му е наред. Пояснявам... Кой обича закъсняващи влакове??
цитирай
9. priqtel12 - Съгласявам се с теб за закъснението....
14.03.2010 14:39
Разбира се, че никой не обича закъсняващи влакове...Но за другото....не мога да се съглася:не оставяй надеждата да угасва....прекалено млад си за това.
Поздрави!
цитирай
10. jwk - priqtel12
14.03.2010 23:08
Благодаря ти! :)
цитирай
11. yuliya2006 - ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ! ПРОЛЕТНА ...
20.03.2010 21:05
ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ!


ПРОЛЕТНА ДУША

Дъжд вали, трева зелена,
слънце зад облака се скри.
Славей от нейде се дочу
и на бор въздух замириса.

Гергьовски дъжд вали
и всичко ражда си отново.
Света стене от любов,
на новия живот се радва.

Душата ми ликува,
пречистена, тъй мила.
Над суетата, над греха,
за рая пътя тя открила.

ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
12. mileidi46 - :)))
21.03.2010 00:43
4estita prolet !!!
Badi usmixnat i puskai slunzeto v du6ata si...
Pozdravi...
цитирай
13. jwk - yuliya2006
21.03.2010 01:13
Благодаря ти. :) Разбирам много малко от поезия, но както се казва красотата и таланта винаги се отличават. Честита пролет и на теб! :)
цитирай
14. jwk - mileidi46
21.03.2010 01:16
Искрено ти благодаря! :) Знам, че си страхотен човек. Честита пролет и на теб! :)
цитирай
15. milamam - Здравей отнво! Хубав разказ си ...
10.04.2010 08:05
Здравей отнво!
Хубав разказ си написал! Щеше ми се само да беше удължил малко още, преди да стигнеш края. Някак той се появи изведнъж, с две изречения и край. Тъкмо да "примляскам" доволно докато чета и то, взе че свърши :)))
Поздрави от мен, ставаш все по-добър!
цитирай
16. jwk - milamam
11.04.2010 11:53
Благодаря ти наистина. :) Аз обаче съм перфеционист и не бих оставил слаб разказ в блога си. След като напиша нещо изслушвам мненията на двама мои близки и тогава го оставям. Тъй че този ще си остане.
цитирай
17. анонимен - ha-ha
25.07.2010 23:16
4udia se ve4e dali sum Andrea ili Ema ;))))
цитирай
18. jwk - анонимен
26.07.2010 22:00
То и аз се чудя на този твой коментар.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: jwk
Категория: Забавление
Прочетен: 411893
Постинги: 136
Коментари: 613
Гласове: 12558
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол